İstasyon yatırımlarınız hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz? Hangi bölgeleri yatırım anlamında stratejik buluyorsunuz ?

Son dönemde Ege bölgesinde gerekli yatırımlarımızın %80’ini tamamlamış bulunuyoruz.
İstanbul ve Ankara başta olmak üzere ana alterlerde gerekli bayilik yapılandırması sağlanmıştır.
Şu dönemde Marmara ve Karadeniz bölgeleri öncelikli olmak üzere İç Anadolu bölgesini de kapsayan ciddi bir stratejik planlamamız mevcuttur.
Bununla birlikte bayi sayımız her geçen gün artmakta. 86 lisanslı bayimizin yanında sözleşmesi imzalanan, EPDK izin süreci devam eden yaklaşık 56 bayimiz de kısa bir süre sonra PACIFIC ailesine katılacaktır. Bununla birlikte bu yıl sonunda ailemizi yaklaşık 200 bayi ile kapatmayı planlıyoruz.

Bayilerinizi seçerken nasıl bir karar alma süreci yürütüyorsunuz? Bayilik taleplerini değerlendirirken hangi faktörleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

Ailemize katılacak bayilerin PACIFIC misyonuna, vizyonuna ve hedeflerine uygun olması bizim için çok önemli.
Tabii ki bununla birlikte bayinin geçmişi, sektörde tecrübeli olması, satış hacminin yüksek olması, özellikle coğrafi ve beşeri yönden
stratejik bir mevkide olması, şirketin yapısı ve sürekliliği bizim için en önemli unsurlardır.

Sektörde sizi farklı kılan özellikleriniz nelerdir? Pacific bayisi olmanın avantajları nelerdir?

Öncelikle biz bayilerimizi iş ortağımız, ailemizden biri gibi görüyoruz.
Bunun dışında tabi ki bayilerimizin gerek bölge müdürlerine gerek saha müdürlerine hatta üst yönetime kadar kolaylıkla ulaşabiliyor olması, aramızdaki samimiyet ve güvenin oluşmasında tartışmasız şarttır. Bunların yanında bayilerimize sağladığımız alt yapı tedariğimiz, analitik çözümler üretmemiz, genç ve dinamik ekibimiz, hızlı iletişimimiz bizi farklı ve özel yapan unsurlardır.

 

2013 yılı ilk 5 aylık sonuçlarını firmanız açısından değerlendirir misiniz? 2013 yılı sonu beklentileriniz nelerdir?

2013 yılının ilk 5 ayında hedeflediğimiz noktaya yaklaştık. 2013 yılı satış ciromuz diğer yılla oranla % 326 artış gösterdi.

Pacific olarak orta ve uzun vadeli hedefleriniz nelerdir?

Önümüzdeki dönemde PACIFIC markasını hem yurt içinde hem de yurt dışında ciddi yerlere getirmeyi hedefliyoruz. Yurt içinde alt yapımızı neredeyse tamamladık. Yurt dışında da yatırımlarımız mevcut. Gelecek yıllarda daha da büyük yatırımlar yapmayı planlıyoruz. Bildiğiniz gibi 2015 yılında 7000 civarında bayiinin mevcut sözleşmeleri bitecek. Bizde Türkiye’nin her yerinden 500 bayi hedefledik.
Bunların yanında kamu satışlarımızdaki satış hacmimizi, toplam satışlarımızın %15’ine çıkarmayı planlıyoruz.
Toptan satışlar ve deniz satışlarında da çalışmalarımız hızla devam ediyor. Yakında bu alanda da rakiplerimizin önüne geçeceğiz.
Ayrıca kurumsal kimlik uygulamamız, market ve tuvaletlerimizde herkes tarafından kabul gören standartlarda uygunluk yaratmak için çalışmalarımıza hız verdik.

Bizim sloganımız “Kıtalar Arası Güç”.
Bu doğrultuda ciddi yatırımlara imza atıyoruz.
Kazakistan’da 40,940 m3’lük dolum tesisi yatırımımızın yanı sıra, ayrıca ASIA PACIFIC COMPANY adıyla dağıtıcı lisansını da aldık ve 6 bayimiz ile hizmete başladık. Bunların yanında da Kırgızistan’da 54 bayisi bulunan dağıtıcı firma ile ön anlaşma yaparak “Kıtalar Arası Güç” olma yolunda emin adımlar ile ilerliyoruz.

Otogaz satış konusunda kendi markanızla mı satış yapıyorsunuz çalıştığınız markalar var mı? Kısaca LPG konusunda izlediğini politikayı söyler misiniz?

Şu anda otogaz satışlarımızı kendi markamızla yapmıyoruz. Ancak kendi markamız altında yapmak konusunda çalışmalarımız hızla devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda dağıtıcı lisansı olan bir LPG dağıtım şirketini satın aldık. Ancak bu şirketin tek tesisi olduğu için hali hazırda mahalli lisansa sahip. Bildiğiniz gibi ulusal lisans sahibi olmak için minimum 2 tesis sahibi olmak gerekiyor. Bu amaçla bir LPG dağıtım şirketinin dolum tesisini satın almak konusunda anlaşmaya vardık. Yakın zamanda tesisi devir alacağız ve ulusal lisans sahibi olacağız. Eş zamanlı olarak satın aldığımız şirketin unvan değişikliği de yapılıyor, bu adımlar tamamlandıktan sonra kendi markamız altında ulusal olarak otogaz dağıtım faaliyeti gerçekleştirebileceğiz.
Mevcut durumda Pacific bayraklı istasyonlarımız altında birçok marka otogaz satışı yapılıyor. Açıkçası şimdiye kadar bayilerimizi otogaz konusunda yönlendirmedik, bayiler kendilerine uygun markalar ile anlaşarak otogaz faaliyetlerini yürüttüler. Ancak yakın zamanda büyük bir marka ile işbirliği anlaşması imzaladık. Şu anda istasyonlarımızı bu markaya yönlendiriyoruz. Planımız bu marka ile işbirliğimizi devam ettirmek, kendi markamızı yarattıktan ve ulusal lojistik ağımızı oluşturduktan sonra istasyonları birer birer kendi bünyemize almak yönünde.
Bildiğiniz gibi ülkemiz dünyanın ikinci Avrupa’nın ise en büyük otogaz pazarına sahip. Hali hazırda 3 milyondan fazla araç otogaz kullanıyor. Şüphesiz bu denli büyük bir pazarda Pacific olarak yer alacağız. Kendi markamızla otogaz dağıtımı yapmak konusunda oldukça fazla yol aldık, yaptığımız planı adım adım uyguluyoruz ve bu yönde yatırımlarımızı tamamlıyoruz. Nihai hedefimiz kendi istasyonlarımızda kendi markamız ile otogaz satışını gerçekleştirmektir. Bununla birlikte yatırımlarımız ve lojistik alt yapımız tamamlandıktan sonra kendi istasyonlarımız dışında da otogaz satışı yapmayı hedeflemekteyiz.

Sizce sektörün öncelikli sorunları nelerdir? Bu sorunlar için çözüm önerilerinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

Sektörün en önemli sorunu kayıt altına alınamamasıdır. Bu konuda bizler yasal mevzuata uygun olarak gerekli denetim ve tedbirlerimizi kesintisiz olarak yerine getiriyoruz. Ayrıca akaryakıttaki vergi politikası ve fiyatlardaki sık dalgalanmalar hem bizler hem de nihai tüketici için ciddi sorunlar oluşturmaktadır.

Yürüttüğünüz sosyal sorumluluk projelerinizden bahsedebilir misiniz?

PACIFIC ailesi olarak bu konuda da elimizden gelen gayreti göstermeye çalışıyoruz. Gerek spor gerek eğitim konusunda burslarımız ve sponsorluklarımız mevcut. Aynı zamanda hem yurt içi hem yurt dışı, Türkiye’yi ve PACIFIC markasını tanıtım amaçlı reklamlar ve faaliyetlere katılımlarımız mevcuttur.